Het is een feit dat kinderen het moeilijk hebben om zich aan te passen aan onbekende plaatsen. Als ouder kun je niet anders dan onder de indruk zijn van de gratie, het talent en de vindingrijkheid die zij aan de dag leggen wanneer je met een nieuwe cultuur in aanraking komt. De kinderen kunnen fysiek dapper zijn, persoonlijkheid verwerven door diversiteit, taalvaardigheid en emotionele onafhankelijkheid in hun gedrag en interacties. Daarom moeten ouders deze kwaliteiten ondersteunen en erkennen, ze koesteren en een positieve kijk op het leven bevorderen.
INTELLIGENTIE TEST KIND. Vindt u dat uw kind nieuwsgierig is en graag leert? Stelt hij of zij overal vragen over of zijn er veel mogelijkheden om te leren? Heeft uw kind het vermogen om nieuwe ideeën te ontdekken en uit te voeren? Gesprekken leiden tot kennis, omdat nieuwe ideeën worden verzameld door gesprekken. Dit geeft een duidelijke richting aan de geest van het kind en hij of zij zal het moeilijk vinden om iets te leren in het conventionele klaslokaal.
INTELLIGENTIE TEST KIND. Heeft uw kind een goed begrip van waarden en overtuigingen? Een goed begrip betekent dat hij of zij universele gedragsnormen kan evalueren, overdenken en zich ertoe verbinden.
Lagere school
Op de lagere school zijn er minder mogelijkheden voor kinderen om zichzelf te leren kennen. Omdat leerkrachten en ouders de gevestigde centra van informatie en kennis zijn, staan kinderen voor een uitdaging bij het vaststellen van nieuwe interesses. Een kind is misschien niet in staat zelfstandig na te denken over een onbekend onderwerp met een vast leerplan. Daarom vertrouwt hij of zij op de antwoorden die hij of zij van leerkrachten of ouders krijgt. Een vastgestelde norm van kennis en vaardigheden, die een kind ervaart, is niet voldoende. Een kind heeft een eerste blootstelling nodig om interesse te ontwikkelen.
Een van de manieren om de kennis en vaardigheden van kinderen en de eerste blootstelling aan nieuwe ideeën te evalueren is door het gebruik van toetsen. Hoewel veel ouders de tests voor hun kinderen afnemen, worden kinderen niet gedwongen ze af te nemen. De tests zouden als “oneerlijk” kunnen worden beschouwd als zij niet door de ouders worden afgenomen. De toetsen kunnen worden beschouwd als een vorm van discipline, omdat zij zijn ontworpen om de kennis en vaardigheden van kinderen te evalueren. De kennis van kinderen over verschillende feiten kan worden geëvalueerd door het gebruik van toetsen.
Er zijn vele soorten tests. Het kan gaan om klassikale toetsen, krachttoetsen, leeftijdsgebonden toetsen en prestatietoetsen. Deze tests zijn ontworpen om de kennis en vaardigheden van kinderen op een bepaald moment of vanuit een bepaalde set van kennis te evalueren.
Klassikale tests zijn tests die in een klaslokaal door leerkrachten worden afgenomen. Ze zijn bedoeld om het leer- en begripsniveau van kinderen te meten. Hoewel ze door de leerkracht worden afgenomen, moet hij toch rekening houden met het leer- en begripsniveau van het kind. Deze tests kunnen de leerkracht helpen onderscheid te maken tussen de zwakke en de sterke leerlingen. Ze helpen de leerkracht ook de leerlingen te lokaliseren die een leerprobleem hebben en kunnen meer strategieën en methoden aanreiken om hen te helpen leren.
Krachttoetsen zijn toetsen waarmee het vermogen van kinderen wordt gemeten om dingen zelfstandig te doen. Hoewel dit meestal door de leerkracht wordt gedaan, moeten kinderen ze toch doen. Deze tests worden ook vaak afgenomen op specifieke punten van het leerplan.
Aan de leeftijd aangepaste toetsen – Deze toetsen zijn ontworpen om de vorderingen van leerlingen van verschillende leeftijden te evalueren. Het helpt de leerkracht de kinderen te identificeren die een leerprobleem hebben en kan speciale aandacht voor hen krijgen.
Prestatietests – Deze tests zijn ontworpen om de prestaties van kinderen op specifieke gebieden te evalueren. Het kan de leerkracht helpen te bepalen op welke gebieden de leerlingen sterke punten hebben en meer moeten leren.
Dit soort toetsen kan de leraar helpen de vorderingen van de leerlingen te evalueren. Het helpt de leraar ook om leerstoornissen te corrigeren en het leren in het algemeen te bevorderen. De toetsen zijn een interactief instrument geworden waarbij de leerlingen kunnen bijdragen aan hun leerproces. Een van de belangrijkste voordelen van prestatietoetsen is dat zij aura’s kunnen evalueren.
Prestatie-onderzoeken worden ook wel objectieve onderzoeken genoemd. Ze worden gebruikt aan het eind van een leerperiode. Deze specifieke test kan de mate van leren en kennis van de leerling over een bepaalde periode evalueren. Elke leerling kan voor elke periode een andere score hebben. Daarom is een volledige evaluatie van de leerlingen noodzakelijk. De eindscore is het totaalcijfer van alle studenten. Bijvoorbeeld, het totaalcijfer van alle studenten na een studieperiode is 0,75. Het laagste cijfer is 0 en het hoogste cijfer is 1. Je module is gebaseerd op het totale cijfer dat je hebt.
Daarnaast zijn er ook beoordelingstoetsen om de mondelinge en schriftelijke vaardigheden van studenten te evalueren. OJT is een mondelinge beoordelingstoets. De antwoorden worden niet gecorrigeerd, maar er wordt wel op de antwoorden gelet. De toets is een open boek examen zonder beperkingen.
Klassikale observaties en discussies zijn de belangrijkste onderwerpen voor beoordelingstoetsen.<|endof beoordeling. Van de studenten wordt verwacht dat zij kennis hebben van:
vragen stellen over de testen, de antwoorden onthouden en details geven over de mening
Presentaties over test
Maak samenvattingen over test
Geef een geïnformeerde mening over de test
Merk op dat stilte goudbruin is.
LEES MEER :